Sunday, April 28, 2024
Մանկան ԱնկյունՆորություններSEO

Դաստիարակչական նորմերն աշխարհի տարբեր երկրներում. ինչ մեթոդներ են կիրառում ծնողներն այլ երկրներում

Երեխաների դաստիարակությունը շատ պատասխանատու ու լուրջ գործընթաց է, որին ոչ բոլոր ծնողներն են պատրաստ լինում: Երբեմն հենց ծնողների կիրառած դաստիարակչական մեթոդներն են մեծ մասամբ որոշում հետագայում փոքրիկի բնավորության գծերի մի մասը: Ծնողների դաստիարակությունը կարող է երեխային հանճար դարձնել կամ վերածել բարդույթավորված ու չարացած մեծահասակի: Սխալ դաստիարակությունը կարող է մեկընդմիշտ կործանել ոչ միայն տվյալ երեխայի, այլև հետագայում նրա շրջապատում հայտնված շատ ուրշների կյանքը, ուստի այս հարցին հարկավոր է ամենայն լրջությամբ ու պատասխանատվությամբ մոտենալ:

Սովորաբար տարբեր երկրներում մարդկանց մենտալիտետը խիստ տարբեր է լինում, ինչն էլ չի կարող չանդրադառնալ դաստիարակչական նորմերի վրա: Ձեր ուշադրությանն ենք ներկայացնում, թե ինչպես են ծնողները դաստիարակում երեխաներին տարբեր երկրներում:

Այս հոդվածը կօգնի հասկանալ, թե ինչու են ճապոնացիները չեն պատկերացնում իրենց կյանքը կոլեկտիվից, ինչու են ամերիկացիներն այդքան հանդուրժող, իսկ ֆրանսիացիները՝ չափազանց ինքնուրույն:

1.      Ճապոնիա

Ճապոնացիներն իրենց երեխաներին դաստիարակում են «աստված-ստրուկ-հավասար» սկզբունքով: Կյանքի առաջին հինգ տարին ճապոնացի երեխաների համար ամենաթողության ժամանակահատվածն է, երբ նրանց բոլոր արարքներն անպատիժ են մնում: Այս ամենից հետո կանոնների ու սահմանափակումների ընդհանուր համակարգին հստակ հետևելը փոքրիկի համար շատ դժվար է լինում: «Ծագող արևի երկրում» միայն 15 տարեկանից հետո են երեխային վերաբերվում հավասարի պես:

Ճապոնիայում ծնողները չեն խրատում իրենց երեխաներին և առավել ևս չեն կիրառում տերթոդիկյան մեթոդներ: Երեխաների համար ամենասարսափելի պատիժը լռությունն է, երբ ծնողները որոշ ժամանակ բացարձակապես չեն շփվում անկարգ փոքրիկի հետ: Ճապոնացիները չեն փորձում ցույց տալ իրենց ուժն ու իշխանությունը և հենց սա է պատճառը, որ նրանք ամբողջ կյանքում պարզապես պաշտում են իրենց ծնողներին ու աշխատում են նրանց համար երբեք անախորժություններ չստեղծել:

Նախորդ դարի 50-ական թվականներին Ճապոնիայում լույս տեսավ Մասարու Իբուկայի «Տաղանդավորների ուսուցումը» գիրքը և հենց այդ ժամանակ մարդիկ սկսեցին խոսել երեխաների վաղ ուսուցման անհրաժեշտության մասին: Հաշվի առնելով, որ երեխայի կյանքի առաջին երեք տարվա ընթացքում ձևավորվում է նրա «ես»-ը՝ ծնողները պարտավոր են ստեղծել բոլոր պայմանները՝ նրա ունակությունների զարգացման համար:

Բացի այդ, ճապոնացիների համար շատ մեծ նշանակություն ունի կոլեկտիվը, ուստի նրանք միշտ սովորեցնում են իրենց երեխաներին, որ միայնակ մարդը կարող է հեշտությամբ մոլորվել կյանքի զարտուղիներում:

Սակայն ճապոնացիների դաստարակման համակարգն ունի մի մեծ թերություն. «բոլորի նման» ապրելու սկզբունքն ու «խմբակային գիտակցությունը» թույլ չեն տալիս, որպեսզի մարդն ինքնադրսևորվի:

2.      Ֆրանսիա

Ֆրանսիական դաստիարակության համակարգի գլխավոր առանձնահատկությունը երեխաների վաղ սոցիալականացումն ու ինքնուրույնությունն է: Ֆրանսիական մանկապարտեզներում պատրաստ են ընդունել նույնիսկ 2-3 ամսական երեխաներին, իսկ կանայք հաճախ պարզապես երազում են երեխայի խնամքով զբաղվելու և աշխատանքի չգնալու մասին:

Չնայած երեխաների հանդեպ իրենց հոգատարությանն ու սիրուն՝ ֆրանսիացի ծնողները կարողանում են «ոչ» ասել: Նրանք երեխայից կարգապահություն ու հնազանդություն են պահանջում, իսկ անկարգ երեխային «ուշքի բերելու» համար հաճախ բավական է լինում ընդամենը մեկ հայացքը: Ֆրանսիացի երեխաները միշտ օգտագործում են «կախարդական բառը», հանգիստ սպասում են ճաշին կամ խաղում են խաղահրապարակում, մինչ ծնողները զրուցում են: Փոքրիկ անկարգությունները ծնողներ սովորաբար անտեսում են, սակայն լուրջ արարքների համար պատժում են՝ զրկելով քաղցրավենիքից, նվերներից կամ խաղերից:

Առհասարակ ֆրանսիացի երեխաները շատ հնազանդ են, հանգիստ ու ինքնուրույն: Խնդիրներ կարող են առաջանալ միայն փոքրիկին մշտապես անուշադրության մատնելու դեպքում:

3.      Իտալիա

Իտալիայում երեխաներին պարզապես պաշտում են ու աստվածացնում: Ընդ որում՝ ոչ միայն ծնողները, այլև բոլոր հարազատները, բարեկամները և նույնիսկ պատահական անցորդները: Այստեղ օտար երեխային շոյելն ու գուրգուրելը լիովին նորմալ է համարվում:

Այստեղ երեխաները մանկապարտեզ են հաճախում երեք տարեկանից, իսկ մինչ այդ անընդհատ գտնվում են ծնողների, տատիկների ու պապիկների և առհասարակ բոլոր հարազատների հսկողության տակ: Իտալացիները երեխաներին շատ վաղ են ընտելացնում սոցիալական կյանքին՝ միասին հաճախելով թատրոններ, համերգասրահներ, ռեստորաններ և այլ հասարակական վայրեր: Այստեղ փոքրիկին նկատողություն անելը կամ առավել ևս հարվածելն անթույլատրելի պահվածք է ծնողի համար, քանի որ իտալացիները վստահ են, որ նման վերաբերմունքի դեպքում երեխան կբարդույթավորվի:

Սակայն նման ռազմավարությունը հաճախ շատ վատ հետևանքներ է ունենում. լարժեք ամենաթողության հետևանքով երեխաները հաճախ անգամ պատկերացում չեն ունենում պարկեշտության համընդհանուր կանոնների մասին:

4.      Հնդկաստան

Հնդկաստանում երեխաների դաստիարակությունը սկսվում է գրեթե նրա ծննդյան պահից: Բնավորության հիմնական գիծը, որ հնդիկ ծնողներն ուզում են տեսնել իրենց երեխայի մեջ, բարությունն է: Նրանք սեփական օրինակով սովորեցնում են երեխաներին համբերատար ու զուսպ լինել և աշխատում են թաքցնել նրանցից իրենց վատ տրամադրությունն ու հոգնածությունը:

Հնդիկ երեխաներն ամենամեծ գովասանքին են արժանանում ոչ թե ուրիշից լավը դառնալու, այլ հենց իրենք իրենց գերազանցելու դեպքում: Ընդ որում՝ հնդիկ ծնողները խիստ պահպանողական են և չեն ընդունում ժամանակակից ուսուցման ու դաստիարակությանն մեթոդները:

Այստեղ երեխաների դաստիարակությանը պետությունը գրեթե մասնակցություն չի ունենում, քանի որ այդ գործով զբաղվում են բացառապես ծնողները՝ մեծացնելով երեխային իրենց հայացքներին (այդ թվում նաև կրոնական հայացքներին) համապատասխան:

5.      ԱՄՆ

Ամերիկացիները տարբերվում են իրենց ներքին ազատությամբ և բոլոր օրենքներին հետևելու ունակությամբ: Ամերիկացի ծնողները, անկախ ամեն ինչից, միշտ իրենց երեխաների կողքին են: Նրանք միշտ հետաքրքրվում են փոքրիկի խնդիրներով ու հպարտանում նրա հաջողություններով:

Այստեղ դեռ փոքր հասակից երեխային սովորեցնում են հանդուրժող լինել ու հեշտ ընտելանալ: Ամերիկյան դաստիարակության համակարգի հիմնական առավելությունն ազատությունը, հավասարությունն ու գործնականությունն է:

Ամենուր բացասական երևույթ հանդիսացող «խաբարբզանությունն» այստեղ համարվում է օրինապահություն, քանի որ օրենքը խախտելու մասին համապատասխան մարմիններին հայտնելը լրիվ նորմալ ու բնական երևույթ է համարվում:

Մարմնական պատիժներն այստեղ դատապարտելի են, իսկ եթե երեխան բողոքի ու ապացույցներ ներկայացնի, ապա մեծահասակների արարքը կգնահատվի որպես հանցանք և կունենա բավական լուրջ հետևանքներ: Ամերիկացի ծնողները որպես պատիժ հաճախ կրառում են «թայմ-աութի» մեթոդը. նրանք պարզապես խնդրում են երեխային լուռ նստել և մտածել իր սխալ պահվածքի մասին:

 

Նյութի աղբյուրը՝  med.tert.am

Leave a Reply

x Close

Like Us On Facebook